Ny avdelning till höstterminen 2019

20 juli, 2019 av Daniel Persson

Hej.

Kåren har nyligen beslutat att starta upp en ny avdelning med nya spårarscouter. Den befintliga spåraravdelningen kommer till hösten att formellt bli Upptäckarscouter och fortsätta sin verksamhet på samma dag och tid, dvs var annan onsdag kl 18-19:30 med start den 4/9 (jämna veckor).

Till den nya spåraravdelningen kommer vi att rekrytera i årskurs 1 och 2 från Håstad och Sallerups skola. Men man kan redan nu anmäla intresse (oavsett vilken skola man går i) att börja scouterna till hösten genom att anmäla sitt intresse här: Bli Scout. Den nya spåraravdelningen kommer att ha möte var annan onsdag udda veckor kl 18-19:30 med start den 11/9. OBS, vi kommer att ha en antagningsgräns på 21 scouter.

Till detta kommer vi att gå ut med förfrågan om föräldrar kan vara hjälpledare vid ett eller flera tillfällen under terminen för att stötta respektive ledargrupp för avdelningarna under mötena. Som hjälpledare behöver man bara delta som närvarande förälder under mötet. Vet man redan nu med sig att man kan ställa upp som hjälpledare på möten så hör av er till ortoftascoutkar@gmail.com