Är du omkring 15-20 år?

3 juni, 2020 av Daniel Persson

Gillar du friluftsliv, äventyr och samtidigt utvecklas som person?

Då är du den vi söker!

Våra äldsta scouter, Upptäckarna (10-12-åringarna) är i behov av yngre ledare som kan följa med på massa roliga läger, hajker och delta i verksamheten. Örtofta scoutkår rekryterar nu ungdomar som kan hjälpa oss med det.

Lite om oss.
Upptäckarna träffas varannan onsdag jämna veckor (18.00-19.30) och vi är 3-4 ledare som är aktiva i avdelningen. Vi är på hajker och läger 1-2 ggr per termin.

Det här önskar vi av dig:
Att du kan vara med på några av mötena under terminen och hänga med på hajker och läger.
Att du är engagerad under mötena, men utan krav på planeringsansvar.

Vad får du av oss?
Med detta kommer du att utveckla ditt personliga ledarskap, göra en god sak för bygdens unga, träffa en massa nya kompisar och ha sjukt kul!

Om du är intresserad men vill prova på lite innan du bestämmer dig så är du välkommen att följa med på vårt lilla kårläger i sommar den 26-28 juli.

Till dig som är gammal scout, varför inte ta upp intresset igen men som ledare?

Vill du anmäla ditt intresse eller har du frågor är du välkommen att kontakta oss på ortoftascoutkar@gmail.com